Header image
Titel kleur
#ffffff
Titel bg kleur
Lijst Duur
12 dagen + examen
Lijst Data
vanaf voorjaar 2026
Lijst Locatie
Nieuwegein
Lijst Anders
Kleur
#00a79d
Lijst image
Grijs 1 title
info
Grijs 1 tekst

Duur
Dagopleiding: 13 dagen

Prijs
€ 1.995, - | Betaling in 3 termijnen
€ 1.945, - | Betaling in 1 keer

Onze interieuropleiding is BTW vrij

Betaalmethoden
1) Betaal het volledige bedrag in één keer via iDEAL (factuur achteraf)
2) Betaling in 3 termijnen
3) Betaling na ontvangst factuur

Niveau
HBO werk-/denkniveau 
(minimaal Fase 1 en 2 afgerond)

Doelgroep
Starters in de interieurbranche

Aan te schaffen studiemateriaal

Ons lesmateriaal is beschikbaar in de online omgeving 'MIJN NIA ACADEMIE'

Diploma
Na positieve afronding van Fase 1, 2 en 3 en het examen ontvang je het NIA-diploma

Lunch, koffie en thee is voor eigen rekening (bekijk hier de mogelijkheden per locatie)

Grijs 2 tekst

Aantal deelnemers
Minimaal 8 maximaal 12 personen

Studiebelasting
minimaal 12-16 uur per week

Locaties
Nieuwegein

Lesdata per locatie

Lestijden dagopleiding
10.00 tot 16.00 uur | pauze 12.30 tot 13.30 uur

UWV
NIA ACADEMIE is een erkend opleidingsinstituut voor het UWV. Neem contact op met je werkcoach en de administratie van de NIA ACADEMIE (administratie@nia-academie.nl) als je in aanmerking komt voor scholingsbudget

Contact
Vragen? Bezoek onze FAQ of neem contact op met onze studieadviseur via administratie@nia-academie.nl

Grijs Product
Grijs seizoen
Najaar
OG Image
OG Description
A1 title
Fase 3: Interieurstyling
A1 text

Heb jij de eerste en tweede opleidingsfase afgerond en wil je je ontwikkelen tot professioneel interieurstylist? Word specialist in het maken van sterke interieurconcepten in Fase 3: Interieurstyling. Je leert creatieve en innovatieve totaalconcepten ontwerpen die visueel aantrekkelijk zijn en inspelen op emotie, beleving en sfeer. Je groeit uit tot expert in storytelling in het interieur met de nadruk op ambiance en zintuiglijke beleving. Na afronding doe je het portfolio-examen.

A1 image
A1 image position
Top
A1 Product
A1 seizoen
Najaar
A2 title
specialiseer je in het stylingvak
A2 text

Het doel van deze opleidingsfase is het ontwikkelen van een scherp gevoel voor actuele trends, maatschappelijke ontwikkelingen en culturele stromingen. Je wordt gestimuleerd om deze inzichten op een kritische en creatieve manier te vertalen naar interieurconcepten die esthetisch aantrekkelijk zijn en voldoen aan de eisen van deze tijd. Zo word jij specialist in het stylingvak! 

De kennis uit Fase 1 en 2 breiden we in Fase 3: Interieurstyling uit met de volgende modules: 

A2 image
A2 image position
Bottom
A2 Product
A2 seizoen
Najaar
B1 title
Drie modules
B1 text

module Concept & Branding (3 dagen)
In deze module leer je een concept uit te diepen voor een styling-of ontwerpadvies, gericht op een ruimte in de breedste zin van het woord. Hierbij hou je rekening met het DNA van de doelgroep of opdrachtgever. Je onderzoekt merkidentiteit, merkvisualisatie en merktaal, waarmee je een passende vertaling van een concept voor de opdrachtgever maakt. In deze module start je met de eindexamenopdracht, waar je tijdens de gehele opleidingsfase aan werkt.

module Kleur, Licht & Materiaalstyling (4 dagen)
In deze module ontwikkel je een eigen ontwerp-signatuur door verhalen te vertellen met styling. Met de focus op storytelling ontwerp je ruimtes die niet alleen visueel aantrekkelijk zijn, maar die ook gevoel, functie en identiteit uitdragen. Door een weloverwogen gebruik van kleur, licht, vorm, dessin, textuur en materiaal breng je je concept tot leven en voeg je betekenis, gelaagdheid en beleving toe aan je interieurontwerp.

B1 image
B1 image position
Top
B1 Product
B1 seizoen
Najaar
B2 title
B2 text

module Interieurstyling (5 dagen)
In deze module ga je aan de hand van een aantal opdrachten in op belangrijke onderdelen van het stylingvak, zoals prognosestyling, collectioneren, productstyling en fotostyling. Na deze module heb je een verdiepingsslag gemaakt in het conceptdenken en kun je zelfstandig onderzoek verrichten en de resultaten hiervan concreet vertalen naar een vernieuwend en esthetisch aantrekkelijk concept binnen een interieurproject.

B2 image
B2 image position
Top
B2 Product
B2 seizoen
Najaar
C1 title
Wat kun je na deze opleidingsfase?
C1 text

Na deze opleidingsfase ben je specialist geworden in het onderzoeken en toepassen van trendinformatie en het bedenken van vernieuwende, visueel aantrekkelijke interieurconcepten. Je vertaalt deze concepten concreet in een goed doordacht ontwerp voor ruimtes in de breedste zin van het woord. Je bent in staat om het DNA van een doelgroep of opdrachtgever zichtbaar te maken met weloverwogen keuze van kleur, licht, vorm en materiaal en met de nadruk op storytelling, emotie en zintuiglijke beleving. Als interieurstylist kun je zelfstandig aan de slag bij zowel particuliere en zakelijke opdrachtgevers, zoals retail, magazines, trendbureaus, et cetera.

Portfolio-examen en diploma Interieurstyling
Je sluit de opleiding af met het portfolio-examen, waar je de uitgebreide eindopdracht samen met je portfolio (een overzicht van opdrachten uit alle opleidingsfases) presenteert. Hiermee laat je je vakinhoudelijke expertise, je creatieve visie en je professionele ontwikkeling zien. Als je geslaagd bent, ontvang je het diploma Interieurstyling van NIA en kun je goed voorbereid en met een flinke dosis vakkennis aan de slag als interieurstylist.

C1 image
C1 image position
Top
C1 Product
C1 Seizoen
Najaar
C2 title
Schrijf je in
C2 text

Na deze opleidingsfase ben je specialist geworden in het onderzoeken en toepassen van trendinformatie en het bedenken van vernieuwende, visueel aantrekkelijke interieurconcepten. Je vertaalt deze concepten concreet in een goed doordacht ontwerp voor ruimtes in de breedste zin van het woord. Je bent in staat om het DNA van een doelgroep of opdrachtgever zichtbaar te maken met weloverwogen keuze van kleur, licht, vorm en materiaal en met de nadruk op storytelling, emotie en zintuiglijke beleving. Als interieurstylist kun je zelfstandig aan de slag bij zowel particuliere en zakelijke opdrachtgevers, zoals retail, magazines, trendbureaus, et cetera.

C2 image
C2 image position
Top
C2 Product
C2 Seizoen
Najaar
C3 title
C3 text
C3 image
C3 image position
Top
C3 Product
C3 Seizoen
Najaar
D1 title
D1 text
D1 image
D1 image position
Top
D1 Product
D1 seizoen
Najaar
D2 title
D2 text
D2 image
D2 image position
Top
D2 Product
D2 seizoen
Najaar
D3 title
D3 text
D3 image
D3 image position
Top
D3 Product
D3 seizoen
Najaar
E1 title
E1 text
E1 image
E1 image position
Top
E1 Product
E1 seizoen
Najaar
E2 title
E2 text
E2 image
E2 image position
Top
E2 Product
E2 seizoen
Najaar
E3 title
E3 text
E3 image
E3 image position
Top
E3 Product
E3 seizoen
Najaar
F1 title
F1 text
F1 image
F1 image position
Top
F1 Product
F1 seizoen
Najaar
F2 title
F2 text
F2 image
F2 image position
Top
F2 Product
F2 seizoen
Najaar
F3 title
F3 text
F3 image
F3 image position
Top
F3 Product
F3 seizoen
Najaar
G1 title
G1 text
G1 image
G1 image position
Top
G1 Product
G1 seizoen
Najaar
G2 title
G2 text
G2 image
G2 image position
Top
G2 Product
G2 seizoen
Najaar
G3 title
G3 text
G3 image
G3 image position
Top
G3 Product
G3 seizoen
Najaar
H1 image
H1 Product
H1 seizoen
Najaar
H1 image position
Top
H1 title
H1 text
H2 title
H2 image position
Top
H2 text
H2 image
H2 Product
H2 seizoen
Najaar
H3 text
H3 title
H3 image position
Top
H3 image
H3 Product
H3 seizoen
Najaar